Badania Rozwojowe - Oferta Komercyjna
Prowadzimy badania nad bezpieczeństwem ruchu jednostek morskich i śródlądowych, bezpieczeństwem konstrukcji off-shore i on-shore, oraz inne, na akwenach otwartych i ograniczonych z użyciem najnowszych technologii (symulatory, narzędzia rzeczywiste, itp). Ogólna oferta możliwych do wykonania badań w zakresie Inżynierii Ruchu Morskiego obejmuje:
- Wspomaganie procesu projektowania portów, nabrzeży, przystani,
- Zmiany w istniejących portach,
- Projektowanie nabrzeży specjalistycznych i ich wyposażenia,
- Dobór torów podejściowych, obrotnic, nabrzeży i innych,
- Analizy warunków dynamicznych (wiatr, falowanie prąd) i ich oddziaływania na konstrukcje hydrotechniczne i statki
- Probabilistyczne modelowanie zachowania jednostek morskich
- Analizy ryzyka systemów morskich
- Zarządzanie ryzykiem - opracowanie systemów i wdrożenie ich działania
Nasze Doświadczenie:
Wykonaliśmy ponad 200 prac naukowo-badawczych, z których większa część zakończyła się konkretnymi wdrożeniami. Ostatnimi osiągnięciami Instytutu są prace związane z rozwijaniem i zastosowaniem praktycznym metod szacowania ryzyka nawigacyjnego. Lista wybranych prac n-b wdrożonych w praktyce- LINK.
Wykorzystujemy nasze narzędzi autorskie - w tym unikalne w świecie symulatory oraz najnowsze rozwiązania techniczne.
Szczegółowa oferta:
Szczegółowe informacje o prowadzonych badaniach naukowych obejmujące zakres bezpieczeństwa nawigacji:
- szacowanie i zarządzanie ryzykiem systemów morskich na akwenach ograniczonych;
- modelowanie, optymalizacja i zarządzanie bezpieczeństwem systemów ruchu statków na akwenach ograniczonych;
- wieloaspektowe określanie optymalnych parametrów akwenów ograniczonych (basenów portowych, torów wodnych obrotnic itp.);
- wybór najlepszych rozwiązań wejścia do portu statków z punktu widzenia bezpieczeństwa nawigacji (kształt falochronów oraz ich lokalizacja);
- określanie rozkładów prędkości strumieni zaśrubowych przy dnie z wykorzystaniem metod symulacji ruchu statków oraz wykorzystanie ich jako budowy wytycznych dla zabezpieczenia dna;
- określanie bezpieczeństwa podwodnych rurociągów oraz kabli w aspekcie możliwości uszkodzenia przez kotwiczące lub poławiające statki;
- analiza efektywności ekonomicznej systemów inżynierii ruchu morskiego;
- określanie bezpieczeństwa mostów pod kątem możliwego zderzenia z przechodzącymi pod nimi statkami oraz wytyczne do ich zabezpieczenia;
- modelowanie bezpieczeństwa ruchu statków od kątem wejść na mieliznę lub kolizji na akwenach ograniczonych przybrzeżnych za pomocą metody Monte Carlo;
- określanie przepustowości dróg wodnych i bezpieczeństwa skrzyżowań z przeprawami promowymi;
- modelowanie parametrów ruchu jednostek w oparciu o rzeczywiste badania (RTK - GPS oraz nawigacja inercyjna)
- określanie bezpieczeństwa konstrukcji pełnomorskich takich, jak: wieże wiertnicze, turbiny elektrowni wiatrowych itp. w aspekcie możliwości kolizji z przechodzącymi w pobliżu statkami;
Wdrożenia
Wdrożenia obejmujące rozwiązania techniczne w zakresie nawigacji obejmujące najnowsze tendencje rozwojowe. Możemy zaprojektować i stworzyć dowolny system o parametrach wymaganych przez użytkownika:
- budowa systemów zwiększających bezpieczeństwo nawigacji takich jak pilotowe systemy nawigacyjne (PNS)
- aplikacje wykorzystujące mapy elektroniczne, predykcję pozycji położenia statku, systemy pozycjonujące oraz prezentacja statku jako obszaru wodnicowego;
- aplikacje oparte na interfejsach web (www), API (windows) czy Linux.
- aplikacje wysokowydajnych interfejsów rozproszonych
- dedykowane systemy AIS w tym AIS-web
- morskie systemy GIS do monitorowania ruchu statków oparte o technologie GPS, GSM oraz AIS;
- budowa systemów antykolizyjnych na akwenach ograniczonych;
- metody GPS, DGPS i RTK do precyzyjnego badania manewrów statków rzeczywistych w portach, kanałach i na wodach otwartych oraz określania parametrów manewrowych statków;
- geodezyjne pomiarowe metody optoelektroniczne do określania położenia statków na drogach wodnych;
- metody fotogrametrii bliskiego zasięgu do określania parametrów ruchu statków.
Zapraszamy do współpracy.
więcej informacji udziela sekretariat IRM